Als het om SaaS-bedrijven gaat, is Salesforce het neusje van de zalm. Het CRM-softwarebedrijf richt zich op een reeks tools die klantbetrokkenheid voor grote bedrijven standaardiseert, en voegt nu NFT’s toe aan hun reikwijdte, dankzij een samenwerking met de Polygon-blockchain.
Het nieuws vertegenwoordigt weer een grote zakelijke overwinning voor de Polygon – wat zeker geen primeur is voor de blockchain.
Laten we eens kijken wat deze nieuwe samenwerking inhoudt en hoe softwarebedrijven die NFT’s omarmen een ‘meer dan op het eerste gezicht’-manoeuvre kan zijn.
Salesforce: zo groot als het maar kan
Volgens actieve gegevens van onafhankelijk onderzoeker Mike Sonders, is Salesforce tot nu toe het grootste SaaS-bedrijf (software-as-a-service) op een Amerikaanse beurs. Het leidt het peloton boven andere herkenbare softwareleveranciers zoals Adobe, Intuit en Shopify. Als je een groter doel in SaaS wilt zoeken, wens ik je veel succes.
Een tweet die donderdag werd gepubliceerd door Ryan Wyatt, president van Polygon Labs, verklaarde dat de partijen zouden zoeken naar “hulp”. [Salesforce] klanten creëren op tokens gebaseerde loyaliteitsprogramma’s.
We zijn verheugd om dat te delen @verkoopsteam is gestart op @0xPolygoon!
Salesforce helpt hun klanten aan boord van Polygon met haar beheerplatform om haar klanten te helpen bij het creëren van op tokens gebaseerde loyaliteitsprogramma’s.
“De meeste Salesforce-klanten gebruiken Ethereum of Polygon” – Salesforce
— Ryan Wyatt (fwiz.polygon) (@Fwiz) 16 maart 2023
Polygon (MATIC) will be working with SaaS behemoth Salesforce to provide brand with NFT solutions | Source: MATIC:USD on TradingView.com
Software en NFT’s gaan hand in hand
Hoe vaak we ook praten over ‘IRL-integratie’ en ‘fygitale items’, de samenvloeiing van fysieke en digitale integratie, het is normaal dat SaaS-bedrijven zich als eerste aanpassen aan het veranderende NFT-landschap. Hoewel veel van de beste SaaS-bedrijven de NFT-sandbox beginnen te verkennen, zit er waarschijnlijk meer in de logica erachter. SaaS-bedrijven zijn zeker de meest geschikte bedrijven om NFT’s te integreren – ze leven in een digitale wereld als een kenmerk van hun bedrijf.
Maar SaaS-bedrijven kunnen ook helpen om bredere merken aan boord te krijgen, net zoals de eerder genoemde Mattel en Crown Royal, en in feite een ‘vangnet’ bieden dat merken in staat stelt om hun loyaliteitsprogramma (onder andere) mogelijk naar een hoger niveau te tillen terwijl ze enigszins afstandelijk blijven – door de software te laten mensen doen waar ze goed in zijn.
Bovendien hebben leidinggevenden van Salesforce officieel verklaard dat ze crypto-portemonnees als de ‘nieuwe cookies’ zouden kunnen zien. Hoewel dat de loyalisten van OG-decentralisatie misschien niet zal sussen, is het aantoonbaar een onvermijdelijkheid en betekent het nog steeds dat web3 meer is dan alleen een modewoord.