McDonald’s feest in de Metaverse met behulp van kunstmatige intelligentie


McDonald’s voert zijn inspanningen op om een ​​jongere generatie consumenten aan te spreken en zijn klantenbestand te diversifiëren door een verscheidenheid aan digitale en fysieke componenten aan te bieden ter herdenking van het nieuwe maanjaar.

De gigant van de fastfoodketen kondigde een samenwerking aan met de Chinese YouTuber Karen X Cheng, wiens video’s meer dan 500 miljoen keer bekeken zijn. Door de samenwerking zal McDonald’s de video’s van Cheng gebruiken om zijn restaurants en producten te promoten.

Cheng, een digitale verhalenverteller en ondernemer, is door het fastfoodbedrijf gevraagd om een ​​verscheidenheid aan digitale en fysieke componenten te produceren ter herdenking van het evenement en om steun te betuigen aan de Aziatisch-Amerikaanse en Pacific Islander-gemeenschap.

De campagne omvat een commercial met kunstmatige intelligentie, een metaverse-ervaring en een augmented reality-filter met illustraties van Cheng.

Feest in de metaverse: McDonald’s brengt AI voor het nieuwe maanjaar

Van McDonald’s wordt verwacht dat het meer dan alleen eten tot leven brengt. Het doel van het bedrijf is om de feestdagen met iedereen te delen, ongeacht waar ze wonen.

In een verklaring zei Elizabeth Campbell, Senior Director voor Cultural Engagement Strategy van McDonald’s:

“Onze samenwerking met Karen X Cheng biedt nieuwe, technologisch vooruitstrevende manieren om het Jaar van het Konijn te ervaren, terwijl we ook de erfenis van de feestdag eren en de AAPI-gemeenschap verheffen.”

Het bedrijf heeft een reeks metaverse-ervaringen beschikbaar gemaakt voor gebruikers die de virtuele wereld van McDonald’s willen verkennen.

Image: Xinhuanet

Er zijn kookwedstrijden, dierentuinen, spelletjes en meer. Je kunt zelfs je eigen 3D-avatar aanpassen met een scala aan opties, van kapsels tot kledingkeuzes.

Campbell voegde toe:

“We weten dat onze fans op het snijvlak van innovatie en cultuur leven en dat is waar McDonald’s hen moet ontmoeten.”

Op 25 januari organiseert Spatial een virtueel nieuwjaarsfeest met een avond met Cheng (in avatar-vorm). Op 2 februari organiseert het gezelschap ook dansfeesten als onderdeel van hun campagne om uit te breiden naar de metaverse.

De campagne zou een van de eersten zijn die gebruik maakt van NeRF-technologie (neural radiance fields), die door het bedrijf is ontwikkeld en waarbij kunstmatige intelligentie wordt gebruikt om een ​​3D-scène weer te geven op basis van de tekeningen van Cheng.

Door een QR-code te scannen die op het scherm wordt weergegeven, kunnen kijkers het uitgelichte kunstwerk gebruiken als augmented reality-filter in hun eigen video’s en games.

McDonald’s Lunar New Year-advertentie werd geproduceerd door IW Group. Oost- en Zuidoost-Aziatische landen vieren het nieuwe maanjaar omdat het het begin markeert van de maankalender.

Op 22 januari begint het nieuwe maanjaar en luidt het jaar van het konijn in.

Crypto total market cap at $953 billion on the daily chart | Chart: TradingView.com

McDonald’s heeft ongeveer 38.000 verkooppunten over de hele wereld die dagelijks ongeveer 68 miljoen klanten bedienen in 118 landen.

Het bedrijf is efficiënt getransformeerd tot het meest populaire familierestaurant, aantrekkelijk voor zowel kinderen als volwassenen, en heeft zich ontwikkeld tot marktleider onder de fastservicerestaurants.

-Uitgelichte afbeelding: Metaverse Post

Plaats een reactie