Instagram om gebruikers in staat te stellen NFT’s op het platform te verkopen en te gebruiken


Ondanks de onzekerheid op de markt blijven de ontwikkelingen op het gebied van cryptocurrency groeien. Deze keer is het Instagram die een buzz creëert in het cryptocurrency-spectrum met de aankondiging van nieuwe opwindende functies om de makers van inhoud te helpen groeien en geld te verdienen op het platform.

Tijdens het laatste Creator Week 2022-evenement afgelopen woensdag kondigde Instagram, het zevende meest waardevolle mediamerk ter wereld, aan dat het zijn broederschap zou vergemakkelijken met toolkits waarmee ze NFT’s kunnen maken, presenteren en verkopen aan zijn gemeenschap.

De stap is in overeenstemming met hun beleid om te concurreren met andere sociale apps zoals TikTok en anderen om getalenteerde makers van inhoud in staat te stellen geld te verdienen met zijn applicaties. Meta is ook van plan om Instagram’s abonnementen te verhogen en “professionele modus” toe te voegen voor profielen op Facebook.

Instagram wordt de nieuwste NFT-marktplaats

Per doelpunt Aankondiging, zullen gebruikers op Instagram binnenkort hun favoriete makers van inhoud kunnen ondersteunen door hun non-fungible tokens (NFT’s) rechtstreeks in de app te kopen. Volgens het bedrijf zal deze nieuwe set toolkits eerst worden getest door een kleine groep makers in Amerika, en het is van plan om het uit te breiden naar andere landen zodra het testen is voltooid.

Tijdens het Creator Week 2022-evenement in Los Angeles onthulde Meta haar reeks plannen om makers van inhoud te helpen hun bedrijven te versterken op haar dochterondernemingen, Instagram en Facebook. Naast het slaan en verkopen van NFT’s op de Instagram-app, kunnen makers van inhoud hun NFT-verzamelobjecten ook buiten het platform verkopen.

Om deze functionaliteit te bereiken, heeft het platform met succes een partnerschap aangegaan met Polygon-blockchain. Voorlopig is het platform niet van plan om te bezuinigen op de inkomsten van de makers.

Volgens de aankondiging van Meta zal het zijn gemeenschap ook helpen om de NFT in de app te kopen. Het koopproces is hetzelfde als bij traditionele in-app-aankopen voor Android en iOS.

De prijs van BTC schommelt momenteel boven de $ 20.500. | Bron: BTCISD-prijsgrafiek van TradingView.com

Distributie van testfuncties

Naast dit opwindende nieuws over NFT-mining voor makers van inhoud, kondigde Instagram ook zijn plan aan om zijn testfunctie voor toegang tot abonnementen te verspreiden onder alle authentieke makers in de Verenigde Staten.

Al in de testfase sinds januari van dit jaar, stelt deze functie makers in staat om geld te verdienen door hun volgers toegang te geven tot exclusieve verhalen en Instagram-livevideo’s. Eenmaal geabonneerd op een maker, zal de gebruiker onder andere opvallen in de inbox en het commentaargedeelte.

Bovendien maakte Meta ook zijn plan openbaar om de toegang tot sterren op Facebook te vergroten, zodat makers geld kunnen verdienen via Reels, live en video’s op aanvraag. Facebook is ook van plan om de testfase van automatische onboarding voor makers te starten, waardoor ‘sterren verzenden’ automatisch in hun inhoud wordt weergegeven.

Featured image from Pixabay and chart from TradingView.com

Plaats een reactie