Beroemdheden verliezen veel op BAYC, Meghan en Harry bouwen een metaverse, en meer.


Beroemdheden geconfronteerd met enorme verliezen door BAYC NFT’s

De hype achter de Bored Ape Yacht Club (BAYC) van het afgelopen jaar heeft ertoe geleid dat veel beroemdheden hebben geïnvesteerd in de op Ethereum gebaseerde nonfungible token (NFT)-collectie, waarbij velen, zoals zanger Justin Bieber, een hoge dollar hebben betaald.

Bieber betaalde op 29 januari 500 Ether (ETH) voor BAYC #3001, die destijds werd gewaardeerd op ongeveer $ 1,28 miljoen, terwijl het huidige topbod op de NFT iets meer dan $ 69.500 bedraagt.

Volgens gegevens van NFT Price Floor is de bodemprijs voor de collectie aanzienlijk gedaald sinds deze in mei piekte op 144,9 ETH. 1 dit jaar, die op dat moment ongeveer $ 396.760 waard was, naar een huidige dieptepunt van 48 ETH, ter waarde van $ 58.589 op het moment van schrijven.

Veel andere celebs reden ook mee op de golf van hype die ervoor zorgde dat de Yuga Labs NFT’s tot een “blue chip”-collectie maakten, zoals ondernemer Gary Vee die nog steeds een aantal Bored Apes in zijn 2.400 man sterke NFT-collectie heeft, en televisiepresentator Jimmy Fallon , die op 8 november BAYC #599 kocht voor $ 224.191, met een huidig ​​topbod van $ 70.264.

Het is echter niet allemaal slecht nieuws voor Bored Apes, aangezien BAYC #8633 op 17 november werd gekocht van digitale kunstverzamelaar Pransky voor bijna $ 747.500, wat aantoont dat er nog steeds een enorme vraag is naar Bored Apes met enkele zeldzame attributen.

De Sussexen in gesprek voor een ‘virtuele wereld’

Prins Harry en Meghan Markle zijn “in vergevorderde gesprekken” met pax.world – een platform waarmee gebruikers hun eigen metaverse kunnen creëren, volgens een Mirror-artikel van 15 november.

Bronnen beweren dat Markle de drijvende kracht achter het plan is, met als resultaat dat de Metaverse slim de “Meg-averse” is genoemd.

Men denkt dat de voormalige werkende royals op zoek zijn naar nieuwe manieren om contact te maken met hun fans en hun vermeende Metaverse zien als een manier “om hun merk volledig wereldwijd te brengen”.

Volgens de oprichter van pax.world, Frank Fitzgerald, is de Metaverse perfect voor het “progressieve, technisch onderlegde” publiek waarmee het paar in contact wil komen terwijl ze voortbouwen op hun merk. .wereldland.”

Adidas Originals onthult ‘virtual gear’-collectie

Adidas heeft op 16 november een op Ethereum gebaseerde NFT-collectie uitgebracht, de “Genesis-collectie” genaamd, met een set wearables die zijn ontworpen om te worden gedragen door virtuele avatars.

Door het nieuwe product “Virtual Gear” te noemen, heeft de sportkledinggigant de collectie bestempeld als een “nieuwe, interoperabele productcategorie”, en voegt toe:

“[It] versnelt onze collectieve drive om web3 te versterken, en de adidas community-based, member-first, open metaverse belofte”

Voortbouwend op de samenwerking van Adidas met BAYC, Mutant Ape Yacht Club en Inhabitants, zal de 16-delige collectie ook gebruikers die een draagbare Adidas NFT bezitten en de NFT van een deelnemende partner in staat stellen om die NFT te “aankleden” met hun virtuele Adidas-draagbare.

Eigenaars van de Adidas Originals: Capsule NFT-collectie, die in mei werd gelanceerd, kunnen hun capsule NFT verbranden en laten vervangen door een willekeurige NFT uit de nieuwe collectie.

In een reactie op de collectie zei de Senior VP van Creative Direction voor Adidas Originals Nic Galway dat Web3 nieuwe kansen biedt voor zijn ontwerpers en medewerkers en een “nutsniveau toevoegt dat kan worden verkend en zelfs ontdekt naarmate werelden en avatars nieuwe vormen aannemen.”

Sony’s NFT gaming-patent

In een patent aangevraagd in mei 2021 en openbaar gemaakt op 10 november, heeft technologieconglomeraat Sony zijn intentie onthuld om blockchain-technologie in zijn games te integreren.

Het patent laat zien dat het bedrijf ernaar streeft om in-game activa te volgen met behulp van blockchain-technologie en NFT’s, inclusief een reeks diagrammen die laten zien hoe het dit zou doen.

Een van de diagrammen die laat zien hoe Sony denkt dat zijn volgsysteem werkt. Afbeelding: WIPO

Hoewel de aanvraag op dit moment slechts een patent is, kan het erop wijzen dat de entertainmentgigant geïnteresseerd is om toe te treden tot de groeiende NFT-gamingmarkt.

Sony heeft zijn voet al in NFT’s gedoopt, nadat het in mei samenwerkte met Theta Labs om een ​​verzameling 3D NFT’s te lanceren die zichtbaar zijn op zijn Spatial Reality Display, waarmee 3D-modellen kunnen worden gevisualiseerd.

Meer handig nieuws:

Crypto stond centraal bij de Grand Prix van Abu Dhabi, met Red Bull Racing met NFT’s op beide auto’s van het Red Bull Racing-rijdersteam na een deal met crypto-uitwisseling Bybit.

De maker van de BAYC, Yuga Labs, heeft Beeple’s browsergebaseerde NFT-game op 15 november gekocht. Met de game kunnen spelers helden uitrusten met zelfgemaakte uitrustingen en items om missies te voltooien, en Yuga Labs heeft laten doorschemeren dat het kan worden samengevoegd met hun Otherside metavers ecosysteem.



Plaats een reactie